02 març Candidatures 2.0
A una setmana escassa del dia de la veritat, els partits que es presenten sol·licitant el nostre vot s’han aplicat aquesta vegada en dotar-se de la suficient “munició 2.0”, Facebook, YouTube, Webs, Blogs, Fòrums, Xarxes bloggers, MySpace, SecondLife, Qik, Flickr i Messenger, per a presentar-se davant la cada vegada mes estesa comunitat digital amb les seves estructures posades al dia. Tot i que una cosa és predicar i l’altra donar exemple ja que no sempre han arribat a l’objectiu inicial.
Els 5 partits amb representació parlamentària per les circumscripcions catalanes, PSOE, CIU, ERC, PP i ICV han optat per dissenyar i gestionar oficialment xarxes, grups, perfils, fotos, etc amb els que estendre la seva capil·laritat i augmentar els suports en forma de vots.
Des dels espais de les webs oficials de les organitzacions (a aquestes hores la d’IU ha estat Hackejada), podem obtenir en totes elles, el programa electoral, material promocional com cartelleria, spots de TV i Ràdio, banderoles, fotos, faixes publicitàries, etc. Alguns dels candidats, es presenta amb un blog propi que permeten la interacció, com Duran i Lleida, Ridao, que ja el tenien de molt de temps abans o Llamazares i amb webs mes o menys assolides, plenes de coloraines i musiqueta emprenyadora d’altres, que no permeten interactuar amb els candidats, com en els casos de Zapatero i Rajoy, curiosament els dos únics amb possibilitats per a arribar a ser presidents, (ho tenim clar amb la conversió al 2.0).
M’ha sorprès enormement que CIU sigui l’únic que oficialitza un usuari a Twitter (hi ha un usuari amb les sigles de cada partit i fins i tot amb el nom dels candidats que son de pega) potser la forma que més prioritza la immediatesa en tot l’entorn web2.0 i una nova tecnologia anomenada QIK, utilitzada per a tots el candidats, que combina TV, Telefonia mòbil i internet. MySpace i SecondLife només és usat per IU de manera activa i la resta d’eines es troba per igual en els entorns dels diferents partits. El PP és l’únic que utilitza Tuenti, una aplicació d’ús molt similar a Facebook.
Finalment constatar que les xarxes de blocaires oficials dels diferents partits són cada vegada més potents, més nombroses i estan més actualitzades, destacant pel nombre d’integrants les del PSOE qui a més en tenen d’altres próximes a la linia socialista com socialdemocracia.org, redprogresista.org, la Reddeblogssocialistas.org, etc, la de ERC, la de CIU i la d’IU. El PP és l’únic que no té una xarxa de blogs oficial. RedPopular, a on s’hi apleguen la majoria dels militats del partit que gestionen el seu bloc, no surt enlloc com la xarxa de blogs del PP, però demanen el vot per a Rajoy i sobretot, li foten una canya de por a ZP.
Així està el panorama a aquestes hores de la pel·lícula:
PSOE – “Vota amb totes les teves forces”
Webs – www.psoe.es | www.lamiradapositiva.es | www.conzdezapatero.es
Utilitats2.0 – psoetv.es | Facebook | Flickr | Youtube
Xarxes – Xarxa de blogs socialistes
Des de “lamiradapositiva.es” es gestiona la figura del voluntari cyberprogresista, que articula la seva activitat principalment a través del messenger. Val a dir que la xarxa de blocaires socialistes, és una ded les més exteses i nombroses i a part de les oficials en podem trobar un munt que es situen en l’entorn socialista, molt actives sobretot en els períodes electorals.
CIU – “Respectaran Catalunya”
Webs – www.ciu.cat | www.ciu.cat/duranilleida | Bloc personal del candidat
Utilitats2.0 – CiUTV | Twitter | Facebook | Youtube | QIK
Xarxes – Blocs de CIU
QIK és una nova tecnologia que conjumina en un dispositiu mòbil, TV, internet i Telefonia i que utilitzen tots els candidats de CIU en aquestes eleccions. És l’organització pionera en l’utilització del vídeoblocs per els seus candidats, sient el d’Artur Mas el més publicitat i el del Carles Puigdemont, el primer del que en vaig tenir constància. Els sites de les JNC i les del Consell de les JNC també son molt actives pel que fa a recolçar els candidats com en l’objectiu sobiranista.
ERC – “Objectiu: Un país de 1ª”
Webs – www.esquerra.cat | www.per-aixo-vull-la-independencia.cat | www.esquerra.cat/eleccions2008 | blocs.esquerra.cat/ridao
Utilitats2.0 – Facebook | Youtube | Flickr
Xarxes – blocs.esquerra.cat
Al voltant d’ERC s’hi articulen molts moviments sobiranistes, a vegades vinculats a tendències dins la pròpia formació. Els de les JERC en son els més significatius.
PP – “Con cabeza y corazón”
Webs – www.pp.es | www.tupropuestaen30segons.es | www.unclickporrajoy.es
Utilitats2.0 – PPTV | Facebook | Flickr | Youtube | Tuenti
Altres – Fòrums del PP | RedPopular
La web “lu propuesta en 30 segundos” és una iniciativa excel·lent per a recollir iniciatives des de les bases del partit. L’altra proposta, “un clic por Rajoy” pretén fer visibles els suports del candidat popular, al que han d’estar votant els mateixos que ho van fer en el pretès referendum anti-estatut, aquesta nit n’hi havien més de 131 milions de clics o sigui, de suports. Deuen haver votat altra vegada els herois de la Marvel i fins i tot el Cid Campeador !!. Tremola ZP!.
ICV – “Y ahora:La izquierda”
Webs – www.izquierda-unida.es | www.gasparllamazares.es | www.iuexiste.es | www.yahoralaizquierda.es | llamazares.blogspot.com
Utilitats2.0 – Facebook | MySpace | Youtube | SecondLife
Xarxes – www.iloveiu.org
IU, és l’única formació que utilitza Second life en la seva campanya, en ella, “superllamazares” ha protagonitzat actes polèmics com la crema de la foto de la Família Real i celebra debats electorals al costat de Zapatero i Rajoy. (no cal dir que ell, sempre surt vencedor).
Pingback:Siono
Posted at 22:00h, 03 març[…] al de twiter, facebook, flickr, Technorati i algun més que ara no recordo). Ell va escriure un molt bon article al seu weblog EDPcat, sobre les pà gines, utilitats 2.0 i xarxes que fan servir diferents partits […]
Pingback:La weblog col.laborativa de suport a Carme Chacón » Blog Archive » 25 razones para votar
Posted at 12:37h, 03 març[…] nunca como ahora se pudo acceder a la información sobre la polÃtica y los polÃticos. No hay […]
admin
Posted at 00:01h, 03 marçJo crec que el motiu és molt més simple, saben que ho han de fer però no en tenen ni idea del perqué, al menys és el que he vist del anà lisi dels continguts i de la manera de gestionar els mitjans.
Quan realment surti un candidat que no usi tot aquest potencial perque s’ha de fer, si no perque hi creu de veritat, arrasará.
Salut i €
David
Posted at 22:59h, 02 marçEduard,
Felicitats per l’anà lisi! La pregunta del milió és sobre si tot aquesta campanya virtual té efectes o no. Sembla que els estrategues dels partits han apostat molt per intentar apropar-se al vot jove (que saben cada dia veu menys la tele i que no llegeix els diaris). Però parteixen de la falsa premissa que el grau d’efectivitat és el mateix. Per una persona jove, un bloc muntat tres dies abans de les eleccions no és creïble, o un bloc que no permet fer comentaris. Aquà qui hi té a guanyar és qui s’ho planteja com una marató, fet que el fa poc atractiu com a eina de campanya.
Pingback:Una reflexió sobre la polÃtica 2.0 i un oferiment als lectors « Entre silencis…
Posted at 19:16h, 02 març[…] ha publicat al seu bloc un article completÃssim, del qual us en recomano la lectura, sobre com fan campanya els partits, i quines eines 2.0 […]