Ètica i tècniques SEO
74
post-template-default,single,single-post,postid-74,single-format-standard,bridge-core-3.1.1,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-30.0.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,elementor-beta,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-21231

Ètica i tècniques SEO

Ètica i tècniques SEO

El buen paño en arca no se vende” amb aquesta frase va començar el primer curs de formació en márqueting i tècniques de vendes al que vaig assistir i posava de manifest, ja per 1976, que el que s’anomenava en genèric “mercat” havia mutat, provocant que l’excés d’oferta obligués a posicionar-se per davant dels competidors, a moure’s el primer.

De la necessitat va néixer el coneixement d’unes tècniques en constant evolució i que a part de l’activitat productora de l’organització, pugnava per aconseguir la porció de mercat en dura competència amb la resta, era el Márqueting (o mercadeig).

La revolució en el món dels negocis avui dia s’està vivint en la substitució del etorn natural on es realitzen, el mercat, pel anomenat cyberespai i el suport del que bàsicament es produeïx sobre la Web2.0. Les tècniques SEO (Search Engine Optimizer) neixen com resposta a això, perseguint la mateixa fi de fa diversos decennis, encara que plantejant la batalla en altres mitjans.

Una simple recerca d’aquest concepte a Google ens aporta una extensa informació sobre les tècniques de promoció i posicionament, posant-les a l’abast de tothom, aconseguint d’aquesta forma que es dilueixi el seu efecte fent necesari, per tal d’aconseguir l’èxit, anar cada cop més enllà.

De la mateixa forma que adquirir qualsevol monovolumen familiar no impedeix llançar-lo a 170 km/h pel centre de qualsevol ciutat, NINGÚ pot prevenir tampoc que l’ús d’aquestes tècniques vagin encaminades a “modificar” els resultats dels search engines de forma més o menys poc ètica, no obstant això aquest és un efecte, més imputable a qui les utilitza que a les pròpies tècniques SEO.

L’aparició de Google va ser l’inici de tot aquest joc, ja que la posició de qualsevol weblog en aquest o altre servei de recerca és imprescindible per a tenir èxit i per tant ha de ser missió d’ells, Google, Yahoo, Alexa, etc. prevenir els mal usos de les tècniques SEO, no en va el seu negoci depèn de la qualitat dels resultats que ens presenti, se’ls ocorre una millor raó per a fer-ho?.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.