Ja no sóc client ni de Granini ni de Planeta

11 maig Ja no sóc client ni de Granini ni de Planeta

Aquesta setmana passada, com solen fer cada dos anys, vaig rebre una trucada que esperava, un venedor de l’Editorial Planeta de la que era client des de feia més de vint-i-cinc anys em demanava dia i hora per passar per casa a presentar-me els novetats d’aquest any. Quan li vaig dir que no calia em va preguntar pels motius i no es va sorprendre gens ni mica en fer evident que era per l’actitud del seu president cap a Catalunya, per la zona de Girona estava rebent moltes negatives com la meva. El pare de Lara i tants altres com ell, va arribar a casa nostra fa molts anys amb una ma al davant i l’altra al darrera i amb esforç, treball i tenacitat va saber aprofitar les oportunitats que Catalunya li oferí i que no van trobar a la seva terra. Molts d’ells agraïts per la porta oberta es varen quedar i els seus fills i nets son ara els que aixecant una estelada criden en les manifestacions de l’onze de Setembre en favor de la independència, en català i en castellà. Pel que sembla això no li va passar al sr. Lara.

No vull que aquest escrit s’interpreti com un crit a boicotejar cap producte o empresa per la manca de respecte vers la meva cultura i la meva llengua, alguns d’ells fins i tot amenaçant con el sr. Lara amb deslocalitzar l’empresa si Catalunya s’independitza o d’altres com Granini, per a negar-se a fer servir el català en l’etiquetatge, si no com una actitud personal d’un simple consumidor cap a empreses que només em volen com a client, a mi això no m’interessa. Els fonaments del màrqueting actual els hauria d’haver ensenyat que les relacions entre una empresa i els qui conformen el seu mercat no incorporen ja només aspectes econòmics i que en les pautes de consum els socials, culturals i relacionals tenen cada cop més a veure en la fidelitat de marca.

Per això i lluny de promoure res faig pública la meva intenció, íntima, personal i intransferible de no consumir absolutament res, ni productes ni serveis, produïts o comercialitzats per empreses que es posicionen obertament en contra dels meus sentiments i creences i que no em respecten com a català. Jo ja no sóc client de cap empresa que menysprei la meva cultura i la meva llengua. Ja no sóc client ni de Planeta, ni de Granini, ni de Coca Cola, ni de Gillette, ni de Henkel, ni de Nestlé …………… ells han fet la seva elecció empresarial i jo com a consumidor  la meva.

Aquest post d’avui, per si no us en havieu adonat, està escrit íntegrament en LAPAO en honor a la recent llengua apareguda de la nit al dia a l’Aragó a la zona de la Franja a on abans s’hi parlava català. Per a fer-lo entenidor us enllaço el primer traductor Català-LAPAO que facilitarà de ben segur, la vostra comprensió lectora.

Il·lustració d’edp.cat
admin
xarop1@gmail.com

Darrera del nick edp hi trobareu a l'Eduard un català de Girona enamorat de la seva terra i apassionat per internet, la fotografia i els esports de muntanya.

7 Comments
  • Admin
    Posted at 12:19h, 13 maig

    Boicot?, quin boicot?

  • CabernetDix
    Posted at 12:16h, 13 maig

    Ves como los boicots funcionan

  • Eduard Díaz via Fb
    Posted at 14:38h, 11 maig

    Hola cuca. Cal no perdre-ho de vista això, a més tu que ets del ram! Son coses a tenir molt en compte

  • Eduard Díaz via Fb
    Posted at 14:38h, 11 maig

    Per ell farà, Iris, si tenim en compte que a Catalunya és el lloc a on la gent llegeix més llibres!!

  • Niona Diaz via Fb
    Posted at 12:32h, 11 maig

    Ja podem ampliar el nostre currículum! Ostres si aprendre idiomes fos tan senzill com aprendre LAPAO!
    A vegades les grans empreses obliden els fonaments del MK i molt sovint no recorden que qui els dona de menjar són els clients!!!

  • Iris Padulles Monteagudo via Fb
    Posted at 12:31h, 11 maig

    Molt ben dit Eduard, i el Sr. Lara adeu siau passio be.

  • Niona
    Posted at 12:30h, 11 maig

    Ja podem ampliar el nostre currículum! Ostres si aprendre idiomes fos tan senzill com aprendre LAPAO!
    A vegades les grans empreses obliden els fonaments del MK i molt sovint no recorden que qui els dona de menjar són els clients!!!