Legalitat, legitimitat i ètica
959
post-template-default,single,single-post,postid-959,single-format-standard,bridge-core-3.1.1,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-30.0.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,elementor-beta,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-21231

Legalitat, legitimitat i ètica

Legalitat, legitimitat i ètica

Les inclinacions de Fèlix Millet, lo de senyor ens ho estalviarem si us sembla, a fer-se seu el que era dels altres en totes aquelles organitzacions que varen cometre  l’imperdonable error de facilitar-li l’accés de la caixa, ha tingut la virtut de posar altra vegada damunt la taula el debat del finançament dels partits i el funcionament d’institucions com les Fundacions de les que fins ara en sabíem ben poca cosa.

Aprofitant que d’aquí uns quants mesos els catalans serem cridats a les urnes i veient el resultat d’algunes enquestes no massa engrescadores, el PSC ha aprofitat l’avinentesa per facilitar els titulars d’alguns dels mitjans que no son de la crosta, acusant d’irregularitats no demostrades la fundació Trias Fargas de l’òrbita del CDC, procurant confondre a la opinió pública amb els conceptes de legalitat, legitimitat i ètica.

És legítim que una fundació acabi rebent d’una altra fundació privada uns diners per el foment de l’activitat que justifica la creació de la que els dona? òbviament que ho és i com a tal, aquests diners han hagut d’ésser justificats amb els corresponents convenis davant, entre d’altres, el ministeri d’Hisenda i el departament de Justícia de la Generalitat. Com que això és així per llei i aquesta s’ha complert escrupolosament, perquè s’insisteix des de l’àmbit socialista en reclamar uns justificants que les administracions ja tenen?.

A partir d’aquí és quan entrem en el debat, en el sublim debat de la legitimitat o de l’ètica i mira per on es demana que la fundació del CDC torni els quasi bé 600.000€ que va rebre de la fundació del Palau perquè ens diuen que això no és ètic sense recordar que al PSC li varen condonar més de set mil·lions d’euros  (7.000.000€) d’interessos d’un crèdit l’entitat d’estalvi que li va concedir. Si algú de nosaltres provés de fer el mateix el mínim que ens pot passar és que , el director, l’interventor i els caixers de la sucursal tots a una, es petin el cul del riure que els hi entra.

Alguns potser creuran que espanyolitzant el debat de la política catalana ens estan fent alguna mena de favor, que invocant legitimitat i ètica mirant solament cap a una direcció és el correcte, però el que ens ajudaria de veritat és que ens expliquessin perquè uns financien les seves fundacions , la Trias Fargas posem pel cas, amb aportacions majoritàriament privades i d’altres, la Josep Campalans per exemple, el 83% en el 2008, amb aportacions públiques, amb diners que surten dels nostres impostos i del nostre esforç.

Això seria fer un favor a la legitimitat i a l’ètica tot l’altre una tocada de collons, amb perdó.

7 Comments
  • Eduard
    Posted at 17:00h, 24 octubre Respon

    Possiblement Xavier, les lleis no afavoreixen massa que hi pugui haver una regeneració, el que ja fa riure és que alguns vinguin a donar lliçons d’ètica, després d’episodis com els GAL, Filesa, Malesa i Time Export, Roldan, Mariano Rubio, Diari oficial i més recentment els temes del Chaves i companyia.

    El problema és que el que no és de cap manera assumible per la gent normal, per aquests cafres sigui ja una rutina. Què seria d’aquest país si la gent en comptes de robar i prevaricar treballessin com per exemplea Alemanya?

    Salut i €

  • Xavier Comas
    Posted at 16:56h, 24 octubre Respon

    Ciertamente no es sólo el caso de la Fundaciò Trias Fargas y el tema Millet, la condonación de la deuda del PSC y de Esquerra, también hiere a todos los que hemos o pagamos nuestra hipoteca, pero también el tema de los “estudios” desde la Generalitat, tanto de unos como de otros.
    Cuando uno lee, todo lo que se ha publicado, y ahí podríamos añadir el tema del 3%, no sabe si renunciar a su nacionalidad o bien hacer como Angiolillo y acabar con esta casta decrépita, explotadora, sinvergüenza que nos tiene cojidos por los mismísimos hu….
    Y no nombro el tema Gurtel, el tema balear, el tema Mercasevilla, las diputaciones, el tema hijadechaves, etc. etc. para no ponerme de más mala leche. Pero vaya tenemos lo que nos merecemos, seguramente no valemos para más.
    Esto es una democracia de xixinabo y así nos va. Como dijo Antonio Cánovas: “Es español (y catalán), todo el que no puede ser otra cosa” El entreparéntesis es mío.
    A Canovas se lo cepilló precisamente Angiolillo.
    Saludos.

  • Eduard
    Posted at 16:56h, 24 octubre Respon

    L’estirada de manta Xavier, es refereix al que comento en el meu post. Saber com es financien per exemple totes les fundacions de l’entorn del PSC y del PSOE, no solament la Campalans (83% finançament públic). La de la Manuela de Madre, (fibromiálgia), la de l’Anna Balletbó, qui per cert també va rebre ajuts del Palau, etc. etc. etc. O com per exemple es detreuen diners de l’Obra social de Caixa de Catalunya que en principi son per ajudar a gent gran, etc. per a rehabilitar l’arxiu documental del PSC, però és clar, el president de l’entitat és el Narcís Serra.

    També es referia per exemple a la condonació dels famosos 7 mil·lions d’interessos al PSC i dels 2,8 d’Esquera quan aquests varen accedir al govern en el primer tripartit. En un moment en el que la gent estan perdent les cases per no poder fer front a les quotes que aquestes mateixes entitats els reclamen, és una mica fort tot això. És legal? clar que sí, és ètic, home doncs jo crec que no.

    Dit això s’ha de dir també que Colomines no és militant de CDC ni d’Unió, és un independent que es va fitxar pel projecte de la casa gran que pel que sembla ja comença a fer mal als que tenen tanta por als fantasmes de la crosta.

    Jo personalment, si hagués sigut el Mas, en el moment que això es va fer públic, hagués demanat disculpes i d’acord amb els actuals gestors del Palau, hagués articulat la devolució dels diners, però no oblidem que aquests convenis es varen signar amb els patronat i el consorci a on hi han representades totes les administracions i destacats dirigents socialistes.

    Mira ahir va sortir el Xavier Trias en el programa del Cuní i el que lamento sincerament és que aquest senyor no tingui responsabilitats més altes dins del meu partit, el CDC.

    (He volgut penjar-la però no he pogut, aquí tens l’enllaç per si tens curiositat i la vols escoltar )

    Salut i €

  • Xavier Comas
    Posted at 16:55h, 24 octubre Respon

    De todas maneras Eduard, si yo fuera el Fiscal General del Estado y después de las declaraciones de Colomines, en la que nos dijo que si nos pusieramos a estirar de la manta, Catalunya se parecería a Italia, yo tendría una entrevista con este señor. Sólo para aclarar el tema y acabar de investigar el caso o problema.

  • Pingback:Legalitat, legitimitat i ètica « Por la paz y la libertad
    Posted at 21:30h, 23 octubre Respon

    […] Publicat a edp.cat […]

  • Eduard
    Posted at 23:18h, 21 octubre Respon

    Tens tota la raó Miki i el més curiós és que cap partit vegi en la necessitat de regeneració l’oportunitat que els faci guanyar el futur i és trist tanta ceguesa.

    No tinc cap mena de dubte de que si sortís algú que trasmetès honestedat i ganes de fer les coses bé, s’emportaria les eleccions de carrer.

    Salut i € i benvingut a edp.cat

  • MadeByMiki
    Posted at 22:39h, 21 octubre Respon

    Aquí no hi ha ningú que no tingui un finançament clar, tot son fundacions fosques i donacions interessades.
    Demanar transparència i ètica als polítics no serveix de res, cal canviar la legislació i no tolerar el nepotisme, el tràfic d’influències, etc. Ja n’hi ha prou d’inhabilitacions, cal retornar lo robat i penes severes de presó.

Post A Reply to MadeByMiki Cancel Reply