Lehman Brothers ha fet figa

15 set. Lehman Brothers ha fet figa

Lehman Brothers, el major encolomador de bonus i productes de sofisticada enginyeria financera a nivell mundial ha petat i en l’enfonsament ha empastifat de tinta vermella els resultats ja molt mal parats de la resta d’entitats financeres del món sencer. Potser a força de ser benèvols i optimistes i amb ganes de trobar en aquest esdeveniment alguna notícia positiva, ara les conseqüències s’acceleraran i per tant també els plaços de sortida d’una crisi pretesament inexisten, tot i que la virulència també serà major.

La crisi de confiança ha degenerat avui en un pànic que ha mogut les borses a la baixa i a unes corredises per els passadissos de les agències com feia temps que no es conexien, segur que si algún corredor de canvi i borsa hagués estat cronometrat hauria batut el rècord del món de qualsevol disciplina olímpica, 3000 obstacles inclosos i en comptes de la medalla d’or o de plata estaran fent cua per a penjar-se al coll les noves piles per els seus marcapasos, les velles s’han exaurit com a resultat dels bategs desaforats dels seus cors.

Lluny de Wall Street en el sofàs de casa seva, els milers de dipositants dels seus estalvis en el banc dels germans Lehman estaràn mossegant-se les ungles avui intentant endevinar el  destí dels seus diners i esperant la confirmació per part de les autoritats monetàries nord americanes de que han perdut els estalvis acumulats durant tota la seva vida.

Algú assegut en algún silló d’orelles de pell gastada intentarà convèncer-nos de la bondat de un sistema que sempre perjudica a qui menys té i que la globalització financera i la manca de controls en la circulació de capitals l’ha convertit en un joc de tril·lers, tot i que de vegades no ho sembli.

4 Comments
  • Nuncamais
    Posted at 06:31h, 17 setembre

    El juego de trileros – disfrazados de personas honorables – tiene como primeros culpables los trileros.
    Muchos hay que apuestan a este juego esperando vivir con dinero fácil prestado a bajo precio y también son culpables.
    La culpa de todo este desaguisado la tienen todos los que quieren disponer rapidamente de dinero prestado para llevar una vida de desenfreno y así, apuestan a la rueda de la fortuna – una rueda que nunca para en histérico giro haciendo guiños de complicidad – engrosando una gigantesco estructura piramidal, disfrazada con vestiduras respetables.
    En una palabra, la culpa de todo la tienen los que abusan de vivir a crédito y los trileros que se aprovechan de estas ansias de gastar lo que no se tiene.
    Lo lamentable es que muchos que han acudido al crédito POR NECESIDAD serán los que más duramente sufrirán las consecuencias de este montaje infernal, que, después de largos años de aumento de la tensión, ha terminado por estallar.
    El poder político y económico, en lugar de ofrecer viviendas baratas, para hacerlas asequibles a los ciudadanos, ha preferido ofrcer dinero barato, incluso con intereses netos negativos y atar durante décadas los ciudadanos a sus inmuebles mediante hipotecas, con dinero barato, eso si, porque tener dinero a bajo precio redunda en beneficio de los empresarios y de los poderosos.
    Del solar de una obra de cinco plantas vistas y dos subterráneas que albergará 7 viviendas, sito en un lugar céntrico de una población del Baix Llobregat se pagaron 200 millones de pesetas más dos de los pisos y un número que no conozco de plazas de parking y trasteros.
    Resultado: como concecuencias de la contracción del crédito, estuvo la obra parada cosa de un mes.
    Se ha llagado a unos precios que no son ya asumibles por nadie, y, cuando esto se produce, dificilmente se puede llegar a un equilibrio razonable en corto espacio de tiempo.
    La gente no necesita hipotecas con dinero barato, sinó viviendas a preciones asequibles y razonables. El ejemplo que he relatado lo demuestra palpablemente.

  • Eduard
    Posted at 06:04h, 16 setembre

    que se iría todo a la mierda, eso es como si el socio financiero de cualquier empresa decide retirar el capital, todo se para.

  • xavier comas
    Posted at 06:04h, 16 setembre

    Yo Eduard, más de una vez me he preguntado que pasaría en el mundo financiero si el capital chino y árabe, retirara sus fondos, del sistema monetario mundial.
    ¿que pasaría?

  • En veu alta [castellano] » ¡Lehman Brothers, a jugar!
    Posted at 19:28h, 15 setembre

    […] Llegir en català This entry was posted on September 15, 2008 at 7:27 pm, filed under economia and tagged crisis financiera, lehman bross. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL. Previously – El derecho a opinar Next – […]