La gallina dels Google d’or

22 ag. La gallina dels Google d’or

El mercat de la publicitat es mou per tendències (o era qui les creava?), avui toca campanya de TV, demà premsa escrita, i a l’altre ves a saber. Els MassMedia, ràdio, premsa i TV, acaparaven fins a fa bén poc, el tros gran del pastís, però aquesta tendència va canviant.

Com en tot, la publicitat evoluciona i de les grans campanyes generalitzades anem transitant a poc a poc cap al márqueting personalitzat, indivdualizat adaptat a les nostres exigències particulars i clar, si hi ha un mitjà que permeti això, aquest és internet.

De la mateixa forma que l’Andreu, un amic meu molt afeccionat a elucubrar sobre coses intranscendents manté que les guerres són necessàries ja que d’elles s’extreuen avenços dificilment justificables pels seus costos en altres entorns (sempre acabem parlant de diners), no seré jo qui li contradigui, jo mantinc que internet té ara més sentit per els “business” perquè oferix possibilitats de negoci il·limitades que abans no tenia i ja se sap, això del retorn invesor, sempre és tingut en compte per qualsevol empresa.

Els grans imperis econòmics actuals, altrament anomenada nova economia, estan desenvolupant-se a partir de la idea de la web 2.0, no és d’estranyar que Google hagi aixecat el seu imperi a partir de la idea de vendre publicitat en el seu cercador, però a més de la idea, és necessari que algú la compri, que qui decideix en QUE es gasta una organització els seus euros provingui ja de la generació “internet” i que el públic objectiu sigui “massa crítica” i justifiqui tot l’invent o ens hem oblidat ja de les hòsties que es van fotre les punto com?.

Quan el mitjà a través del que transmeto el meu missatge em permet saber per endavant qui estan interessats en ell i l’habilitat presideix els meus actes, de bon segur arribarà al target escollit i a tenir èxit, és el concepte del márqueting personalitzat, de la relació empresa/client en el seu aspecte més íntim i personal i això dóna diners.

Les dades parlen per si soles i els resultats de Google, el núm 1 en aquest terreny, no paren de créixer. Si a això afegim que tots enfoquen el seu business cap a l’espectre publicitari i que fins i tot Microsoft llançarà pròximament la seva plataforma publicitària (el Billypuertas no fica un $ en no-res que no sigui negoci) entendrem l’envergadura de l’invent.

Una vegada dit això, a creuar els dits i resar per trobar un responsable publictari que sigui l’ho mes semblant al director esportiu del Reial Madrid i el negoci està servit.

Comentaris a xarop.net

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.